Psyhco Administratör
Hit Puanı : 1985770 Leader Point : 5 Mesaj Sayısı : 485 Kayıt tarihi : 10/07/10 Yaş : 33 Cinsiyet :
| Konu: Dragon Age 2 / 2011 / 5 part / Crack / Full İndir / Donwload Paz Kas. 27, 2011 10:19 pm | |
| [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] | This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 640x360. |
2009 yılı ve devamı 2010un başlangıcı RYO açısından gerçekten epey zengin bir yıl oldu ve şüphesiz bu konudaki en büyük katkı (hatta belki de adam akıllı tek katkı) efsanevi Black Isleın iskelet takımından oluşan Bioware tarafından yapıldı. Önce Mass Effect adlı bir oyunu çıkartan grup (birlikte çalışmayı bu kadar seven bir topluluğa şirket denmesi biraz kaba olur) bir anda gerek savaş sisteminde gerekse diyalog seçimlerinde farklı bir sistem geliştirerek oyuncuları büyülemeyi başardı. Ardından çıkan Dragon Age adlı oyun, neredeyse dünyadaki bütün oyuncular için 10 sene gibi inanılmaz bir süredir dünyanın en iyi RPG oyunu olan Baldurs Gate IIyi tahtından indirerek, tahtın yeni sahibi oldu. Her ne kadar oyun sistemindeki değişiklikler oyuncuları etkilese de esas vurucu nokta teknik detaylardan çok manevi detaylar olmuştu. Öyle ki, Fereldenı kurtarmak neredeyse boynumuzun borcu olmuş, Leliana ve diğerlerinin sadece piksellerden ve sayılardan oluşmadığını onlarında duygu, düşünce ve ruhları olduğunu fark etmiş ve hayatımızda olduğu gibi bu oyunda da ilişki kurmanın ve devam ettirmenin ne kadar zor olduğunu fark etmiştik. Ardından Bioware insanlardaki bu tutku sempatisini çok çabuk kavmış ve oyun çıktıktan 1-2 ay sonra DLCleri ve oyunun ek paketini yayımlamıştı (ki halen yeni DLCler yayımlamaya devam ediyor). İşte bu zaman zarfında grup son Comic-Conda düzenlenen bir dünya prömiyeri ile halka açık olarak Dragon Age IIyi oyun severlere duyurdu. Bir Efsane Abartılınca Neler Olacağını Görmek İstedik Devam oyununda hikaye, DA:Originsin savaş kahramanlarından biri olan Hawke adlı sessiz sakin bir Gray Wardenın etrafında gelişiyor. Hikaye temel olarak Hawkeın beş parasız ve önemsiz bir kişilikten Kirkwall şampiyonluğuna nasıl ulaştığı 10 yıl hakkında. Ancak hikaye hakkında edinilen bir bilgi de şöyle ki; oyunda her ne kadar Hawkeı ve onun hikayesini oynayacak da olsak, bu hikayenin aslında başka birileri tarafından bize anlatılan bir hikaye olacağı yönünde. Buna göre DA 2nin ana karakterleri aslında Verik ve Cassandra. Bu ikili dünyayı yıkımdan kurtarmak için, klasikleşmiş kendi savaşlarını vermiyorlar, aksine Hawkeın DA:Originsten bu yana neyin peşinde olduğunu anlamaya çalışıyorlar. Bu açıdan düşünülünce oyun size gerçekte neler olduğunu değil de aslında çok da güvenilir olmayan bir üçüncü kaynaktan açıklanan hikayeyi falshbacklerle anlatmaya çalışılıyor. Dolayısı ile genel düşünce, hikayenin DA:Originsten daha gösterişli, daha epik ve daha fantastik olabileceği yönünde. Örneğin oyunun başlarında bile gökyüzünde uçan bir ejderhanın süzülüp yere inerken büyülü bir şekilde bir kadına dönüştüğü ve Hawke ve partisine doğru yaklaşıp sinsi bir şekilde Bakın, bakın burada kimler varmış? dediği bir sahne ile karşılaşabilirsiniz. Elbette bu olay aslında tam olarak bu şekilde gerçekleşmemiş olabilir, ancak oynadığınız hikaye size anlatılan bir hikaye, esas hikaye değil. Yönetici Mark Darrah yapılan bir röportajda olayı şöyle anlatıyor; Çoğumuz Olağan Şüpheliler filmini görmüşüzdür. Filmde ekrana yansıyan olaylar her ne kadar gerçek gibi lanse edilse de aslında orada gördüklerimiz Verbal Kint adlı bir karakterin bize anlattıklarından ibaret. Dolayısı ile bunları uyduruyor mu, yoksa gerçek payı var mı tam olarak emin olamıyoruz. İşte DA2 de burdan yola çıkarak hazırlanmış bir hikayeye sahip. Comic-Condaki tanıtımda da baş tasarımcı Mike Laidlawın söyledikleri de bu bilgiyi güçlendiriyor: Bir efsane abartılınca neler olacağını görmek istedik. Hawke kimdir? Peki bu Hawke kim? Neyin nesi? Ve böyle büyük bir hikayeyi yaratıp baş kahramanı olacak potansiyeli nereden geliyor? Yukarıda açıkladığımız gibi Hawke bir Gray Warden. İlk oyundaki Blightta savaşmış bir karakter. Hawke, Blight sonrası Lotheringe yerleşiyor. Lothering, Darkspawnlar tarafından yerle bir edildiğinde, Hawke bu çarpışmadan ve Blightın kendisinden kaçıyor(!) ve kuzeye, Kirkwalla gidiyor. Kirkwall, Fereldenın kuzeyindeki Free Marches bölgesinde bulunan büyük nüfuslu, birkaç bölgeden oluşan bir ana şehir. Bu da bize oyunun bir kısmının Kirkwallda geçeceği yönünde bir tahmin veriyor. Hawkeın bir onur rütbesi olan şampiyon sıfatını kazanma işi de bizlere düşüyor. Öncelikle Hawke bir insan. Ancak ana karakterin geçmişini oyunun kendi belirlemiş olsa da biz yine de sınıf seçimini ve karakterimizin görünümünü istediğimiz gibi seçebileceğiz. Şu ana kadar olan tanıtımlarda Hawke hep erkek olarak karşımıza çıksa da, Bioware karakterin cinsiyetini de belirleyebileceğimizi söylüyor. Hawkeı ilk oyundan ayıran en önemli özellik ise seslendirilmiş bir karakter olacak olması. Bu şekilde konuşmalar esnasında çıkan animasyonlar daha dramatik olacak ve karakterimiz veridiği tepkilerle ve yüz ifadeleri ile daha gerçekçi bir kimliğe bürünebilecek. DA2 kadim bir kötülüğü yeneceğimiz veya başka bir Blightta savaşacağımız bir oyun değil. Oyun tamamen Hawke ile ilgili, her ne kadar oyunda geçmişten düşmanlar görme ihtimalimiz olsa da. Oyundaki 10 yıllık süreç boyunca oyuncuların yaptıkları şeyler ve verdikleri kararlar Hawkeın geçmişinin, ilişkilerinin ve pişmanlıklarının oluşmasına yardımcı olacak. Ve bize Kirkwallın şampiyonunun aslında nasıl bir insan olduğunu açıklayacak. Balta, Kılıç ve Diplomasi Oyuna getirilen yenilikler hikaye ile sınırlı değil elbette. EAnın kıdemli başkan yardımcısı ve Biowarein kurucularından biri olan Dr. Ray Muzyka; DA2 oyuncuya epik bir hikaye sunacağı gibi aynı sırada bu tarz oyunlardaki şiddetli aksiyonu yaşatmada da yeni bir seviye belirleyecek diyor. Oyun her ne kadar ilk oyunu oynanmamış kişilerin yabancılık çekmeyceği bir düzeyde yeni başlangıç şeklinde olacak olsa da eski oyuncular da bu yeni oyunda kendilerince bir tatmin ve tanıdıklık hissi yaşayacak. Kısacası oyun ne eski oyuncular için ne de yeni oyuncular için yabancılık çekmeyecekleri bir düzende olacak. Önemli değişiklerden bir tanesi oyudaki diyalog sistemi. Diyalog sisteminin Mass Effect teki çark sistemine benzer ağaç diyalog sistemi şeklinde olacağı belirtiliyor ve diyalog esnasında çıkan sözler aslında karakterinizin kullandığı sözler olmayacak sadece karşınızdaki kişiye vereceğiniz cevabın mental durumunu belirtiyor olacak. Öyle ki konuşmalar sırasında konu ile ilgili karşı cevap seçenekleriniz yanında vereceğiniz tepkinin sonucunu açıklayan simgeler olacak. Örneğin diplomatik bir cevap seçeceğinin yanında bir zeytin dalı simgesi olurken, kavgaya yol açabilecek bir diyalog seçeneğinin yanında sıkılmış bir yumruk simgesi göreceksiniz. Bu da size hangi cevabın ne tarz sonuçlar doğurabileceği açısından belli bir fikir verecek. DA2de ilk oyundaki kayıtlarınızı ikinci oyuna aktarabileceksiniz. Bu şekilde ilk oyunda verdiğiniz seçimlerle DA dünyasında oluşan olayların devam oyununda da etkisi hissedilebilecek. Yani yüklediğiniz kayıtlı oyunda büyücü kulesini kimin kontrolüne bıraktıysanız hala onlar kontrol ediyor olacaklar vaya aynı şekilde Orzammar da kimi kral ilan ettiyseniz onun ismi duyulacak. Bu şekilde aslında her oyuncunun oyunu bir diğerinden belli bazı değişiklikler gösterebilecek. Belirtilene göre devam oyunu ilk oyunun sonları yaklaşırken başlayacak, bu şekilde iki oyun arasında bir etkileşim de gerçekleşecek. Oyunda yeni sınıflar olmayacak, yine ilk oyundaki warrior, mage veya rouge olabileceğiz, fakat her ne kadar detaylı açıklanmasa da bu sınıfların kullandığı özelliklerde yenilikler ve değişiklikler olacağı söyleniyor. Bir diğer konu ise uzmanlıklar (specializations), açıklanana göre uzmanlıklarda yenilikler olabileceği yönünde ve bu sefer hepsinin etkileri ve yararları daha fark edilir olacak ve bir birlerinden açıkça ayırt edilebileceği yönünde. Belki de en büyük değişiklik ise, ilk oyundaki Stratejik Savaş taktiği, ikinci oyunda sadece PCde geçerli olacak. Konsollarda ise oyun kumandalarına uygun bir savaş mekanizması geliştirilecek. Bioware yekilileri PCdeki sistemi taklit edip konsollara yönlendireceğimize, PS3 ve 360ın gücüne göre daha uygun ve kullanışlı bir savaş sistemi belirlemeyi uygun gördük diyor. PCde ise eski sistem temelde aynı olacak yani yine oyunu durdurup ekip üyelerine talimatlar verebileceksiniz. Ancak hikaye kısmında belirttiğimiz gibi anlatılan hikaye daha epik ve daha hayal ürünü olacağından Hawkeın tek hamlede birkaç düşmanı birden yıkabildiği zamanlar olabileceği söyleniyor. Şiddet unsuru biraz daha artmış durumda. Artık büyük bir vuruşla ya da yok edici bir büyü ile birlikte etrafa yayılan şeylerin sadece kan değil aynı zamanda kopan vücut parçaları da olacağı belirtiliyor. Bioware DA2nin sitesinde General gibi düşünüp Spartalı gibi savaşın sözüne yer vermiş. Bu demek oluyor ki savaşlardan hemen önce daha çok taktik hazırlayıp ve savaş esansında daha çok sertlik gösterebileceğiz. Alistair, Leliana, Wynne... Nerdesiniz? Hawkeın yanında kimlerin olacağına dair pek bir bilgi verilmiyor. Başlangıçta yardımcısı olan bir insan büyücü olacağı belirtiliyor. Bunun yanında diğer üyeler ile ilgili bazı yeni numaralar da mevcut. Bossları öldürüken ilk oyunda kanımıza işleyen son vuruşların sinematik bir tarzda lanse edilmesi işlemi artık büyüceler içinde geçerli olacak ve diyalog seçimlerinden bir tanesi de yanımızdaki dostumuzu bizden önce düşmanın üzerine salmak olacak. Karakter kontrolleri aynı olacak, ancak karakterler ilk oyundan daha hızlı hareket edecek. Bioware hareket sırası fikrinden vazgeçmiş, bu şekilde karakter üzerinde daha etkileşimli kontrol sağlanabilecek. Öyle ki, karakterinize olabildiğince çabuk kılıcını sallamayı emretmek yerine sanki kılıcı gerçekte siz sallıyormuşsunuz hissi verecek. Bu yenilik özellikle çift el kılıç kullanan karakterler açısından büyük avantaj sağlayacakmış gibi gözüküyor. Ancak olaydaki esas değişikliğin, diğer grup üyelerinin verdiğimiz emirleri anında uygulayıp, düşmanı oyalamak yerine onlarla gerçekten savaşacakları olduğu belirtiliyor. Peki yeni yoldaşlardan daha önemlisi, önceki dostlarımıza neler oldu? DA2deki geçmişle etkileşim açıklandıktan sonra oyuncuların en çok sordukları soru eski dostlarımızı görebilecek miyiz yönünde. Ancak maalesef Bioware bu konuda hem bir spoiler yaratmamak açısından hem de ileride değişimler baş gösterbileceği için fazla bir şey söylemek istemiyor. Ancak herkesin aklındaki soruya da bir cümlelik cevapları var; Morriganın hikayesi bu kadarla kalmayacak Her ne kadar bu konularda bilgi verilmese de mantık yürüterek şöyle bir sonuca varabiliriz ki ilk oyunun mihenk taşlarından olan Morriganın bebeği (eğer ilk oyunda kabul ettiyseniz) büyük olasılıkla bu oyunda bir etki göstermeyecek. Çünkü dediğimiz gibi oyun ilk oyunun sonlarına doğru başlayacağı için Morrigan henüz bebeği doğurmamış olacak (hatta hamile bile kalmamış olabilir) ve oyun sadece 10 yıllık bir zamanı kapsayacağı için Morrigandan doğan bir çocuk olsa bile en fazla 10 yaşında olacaktır. Karakterler arasında romantizm ilk oyunla farklı bir seviyeye taşınmıştı ancak ikinci oyunda şu ana kadar bu konu ile ilgili herhangi bir açıklama bulunmuyor. Köyden Dışarı Hiç Çıkmamıştım DA2 yine Fereldenda başlayacak ve ilk oyundakine nazaran buranın biraz değişmiş olduğunu fark edeceğiz, ancak hikaye kısa zamanda bizi kuzeye, Free Marches denilen bir bölgeye götürecek. Burası şehir devletlerinin olduğu, tek bir yönetimin bulunmadığı bir bölge. Free Marchesın iki önemli özelliği var. Birincisi ilk oyunda meydana gelen Blighttan hiçbir şekilde etkilenmemiş olması. Bu bölge savaşlardan çok politikanın hüküm sürdüğü bir bölge. Ayrıca Fereldendaki Blighttan kaçan mülteciler de (ki Hawke da bunlardan birisi) bu bölgeye sığınıyor. İkinci olarak burası bir fırsatlar bölgesi. Değişik bir arazi yapısına sahip ve tek bir krala sahip olmayıp farklı şehilderin farklı liderleri tarafından yönetildiği için herhangi birisinin yönetimi ele geçirmesi daha kolay. Oyunda nerelere gideceğimiz hakkında tam bir bilgi yok, şu an için sadece Kirkwall mevcut. Dragon Age dünyasının geçtiği Thedas kıtası sadece Ferelden ve Free Marches ile sınırlı değil elbette. Bu oyunda Free Marchesın ne kadarını tanıyacağımızı henüz bilmiyoruz, ancak yapımcılar daha henüz işin başlarında olduklarını belirtiyor. Bu da bize ileriki zamanlarda Thedas kıtasında farklı yerlere de seyahat edeceğimizi müjdeliyor. Ejderhanın Kuyruğu Dragon Age 2, duyurulmasından itibaren bütün RYO oyuncularının ilgi odağı olduğu kesin. Her ne kadar birçok kişi tarafından detaylı olarak nitelendirilebilecek açıklamalar getirilse de elbette kafalarda halen gerek oyun mekaniği ile ilgili gerekse hikaye ile ilgili soru işaretleri mevcut, fakat bunları yanıtlamak içinse henüz çok erken. Takvimler 2011 Martını gösterdiğinde elimize geçecek bu oyun Biowarein yeni bir klasiği mi olacak, yoksa Bu sefer olmamış mı diyeceğiz şimdiden kestirmek mümkün değil. Ancak şöyle bir gerçek var ki, oyun nasıl çıkarsa çıksın gelene kadar bize yaşattığı heyecan bile inanılmaz [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Önerilen; İşlemci: Intel Core 2 Quad 2.4 GHz Processor - AMD Phenom II X3 Triple core 2.8 GHz veya eş değer bir işlemci Ram: 2GB (4 GB Vista ve Windows 7) Ekran Kartı: ATI 3850 512 MB - NVIDIA 8800GTS 512 MB veya daha iyisi DirectX 11: ATI 5850 - NVIDIA 460 Minimum ; İşletim Sistemi: Windows XP SP3 - Windows Vista SP2 - Windows 7 İşlemci: Intel Core 2 Duo 1.8 GHz - AMD Athlon 64 X2 1.8 GHz Ram: 1 GB (1.5 GB Vista ve Windows 7) Ekran Kartı: Radeon HD 2600 Pro 256 MB - NVIDIA GeForce 7900 GS 256 MB cards Hdd: 7 GB Ses Kartı: Direct X 9.0c uyumlu ses kartı
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] | |
|